Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op de meestgestelde vragen aan onze klantenservice. Staat je vraag er niet bij? Stuur dan een bericht naar de klantenservice of bel 085- 0653 160 (vanuit België 00 31 85- 0653 160).

Account en nieuwsbrief

Ik ben het wachtwoord van mijn account kwijt, wat nu?
Klik bovenaan de pagina op 'Login', je komt dan in het inlogscherm. Klik daar op 'Wachtwoord vergeten' en vul je wachtwoord in. Je krijgt van ons dan meteen een email met je wachtwoord.

Hoe kan ik het wachtwoord van mijn account wijzigen?
Klik bovenaan de pagina op 'Login' en vul je emailadres en wachtwoord in, of klik (als je al bent ingelogt) op 'Mijn account'. Klik vervolgens op 'Wachtwoord wijzigen' en vul je nieuwe wachtwoord in (minimaal 5 karakters).

Kan ik ook bestellen zonder een account aan te maken?
Nee, je kunt niet bestellen zonder een account aan te maken. De gegevens van je account hebben we nodig om je bestelling te kunnen bezorgen en eventueel contact met je op te nemen als er vragen zijn. Je kunt wel rondkijken in de winkel zonder een account.

Hoe kan ik een account aanmaken?
Klik bovenaan de pagina op de button 'Login'. Je komt dan direct op de pagina waarmee je een account kunt aanmaken. Van het aanmaken van je account krijg je een bevestiging per email.

Hoe kan ik de gegevens van mijn account wijzigen?
Als je inlogt in je account en klikt op 'Mijn persoonlijke gegevens' een overzicht van je accountgegevens. Klik op 'Wijzigen' om de gegevens aan te passen.

Zijn mijn gegevens veilig bij jullie?
Wij respecteren de privacy van de gebruikers van onze website. Als je bij ons een bestelling doet, vragen we je alleen de meest noodzakelijke gegevens voor het snel en soepel afwikkelen van de bestelling en de betaling (naam, e-mailadres, adresgegevens, telefoonnummer en betaalgegevens). De informatie die je aan ons geeft zal met de grootst mogelijke zorg worden behandeld en bewaard. Voor zowel de algemene gegevens als voor de betaalgegevens maken wij gebruik van een Secure Socket Layer (SSL), een van de modernste technieken van gegevensbeveiliging. We zullen je gegevens niet zonder je toestemming gebruiken voor andere doeleinden en ook nooit doorverkopen of op welke wijze dan ook openbaar maken. Gegevens stellen we alleen ter beschikking aan een andere partij voor zover dat nodig is voor het uitvoeren van de bestelling en de betaling.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
Onderaan de nieuwsbrief staat een link waarmee je je kunt afmelden voor de nieuwsbrief. Je kunt ook een bericht sturen naar onze klantenservice.

Bestellen en betalen

Hoe plaats ik een bestelling bij Kokenkoken?
Bestellen kan 7 dagen per week en 24 uur per dag. Voor het plaatsen van je bestelling heb je een account nodig. Rondkijken in de winkel kan altijd, ook zonder account. Je kunt ook artikelen toevoegen aan je winkelmand. Op het moment dat je wilt afrekenen, kom je automatisch in het inlogscherm. Hier kun je inloggen met een bestaand account of een nieuw account aanmaken. Daarna kun je je bestelling afronden. Je kunt ook inloggen of een account aanmaken voordat je gaat winkelen. Klik bovenaan op de homepage op login en de rest wijst zich vanzelf.
Door op de 'Kopen' knop te drukken ga je een betaalverplichting aan. Je kunt vooraf betalen (iDeal/Mr. Cash, creditcard of overboeken) of betalen op het moment van aflevering (Rembours).

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja, direct nadat we je bestelling hebben ontvangen krijg je een email met de bevestiging van je bestelling.

Hoe kan ik zien wat de status is van mijn bestelling?
Je kunt de status van je bestelling bekijken door te klikken op 'Mijn account' en daarna op 'Overzicht bestellingen'. Ook sturen we je een email met een track&tracecode zodra we je bestelling versturen.

Zijn de prijzen op de website inclusief btw?

Ja, alle op de website genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen
De verzendkosten zijn altijd € 4,95, ongeacht het aantal artikelen. Bij bestellingen van meer dan € 50,- is verzenden gratis. We bezorgen in Nederlang en in België. Wil je ergens anders vandaan bestellen, stuur dan eerst een bericht naar onze klantenservice.

Op welke manieren kan ik betalen?
Nederlandse klanten kunnen bestellingen afrekenen met iDEAL, Betaal Na Ontvangst, Creditcard (Visa en Mastercard), overschrijving of rembours. Belgische klanten kunnen afrekenen met Mister Cash, creditcard en overschrijving. In het betaalmenu kun je aangeven welke betaalmethode je wilt gebruiken. Voor meer informatie over de betaalmethoden kun je kijken op de pagina Klantenservice bij 'Veilig betalen'. Er staat een link onderaan deze pagina.

Is betalen met iDEAL, Betaal Na Ontvangst, Mister Cash of creditcard veilig?
Ja, online betalingen (iDEAL, Mister Cash en Creditcard) worden veilig en vertrouwd uitgevoerd binnen de beveiligde internetomgeving van onze betaalpartner MultiSafepay. Hierbij maken wij gebruik van een Secure Socket Layer (SSL), een van de modernste technieken van gegevensbeveiliging.

Kan ik een bestelling annuleren?
Ja, je kunt een bestelling annuleren tot tot het moment van verzenden. Stuur een bericht naar onze klantenservice om je bestelling te annuleren. Van de annulering krijg je van ons een bevestiging per email. Als je het betreffende artikel al hebt betaald, zal het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen aan je worden terugbetaald.

Kan ik ook artikelen bestellen die niet op de website staan?
Wij zijn officieel dealer van een groot aantal merken. Meestal staat niet het hele assortiment van deze merken op de website. Als je van een bepaald merk wel artikelen ziet, maar niet het artikel dat je zoekt, stuur dan een email naar klantenservice@kokenkoken.nl. We zullen je dan binnen een werkdag laten weten of we het artikel kunnen leveren en tegen welke prijs.

Bezorgen en terugsturen

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Op het moment dat we je bestelling versturen krijg je een email met daarin de bezorgdatum en een link met de track&trace code. Als je niet thuis bent op de aangekondigde bezorgdag kun je via de track&trace link ook een andere bezorgdag kiezen. Je kunt er ook voor kiezen om het pakket op de opgegeven bezorgdag te laten bezorgen bij de buren of te laten afleveren bij één van de 600 GLS PakketShop's. Je kunt het dan ophalen op een moment dat het je zelf uitkomt. Je kunt tot 24.00 op de dag van verzending één van deze opties kiezen.

Niet thuis op het moment van bezorgen?
Als je desondanks niet thuis bent op het moment van bezorgen dan zal de chauffeur een Niet-Thuis bericht voor je achterlaten. Dit bericht wordt ook als SMS verzonden. Je kunt dan online de bezorging aanpassen. Het pakket kan op een andere dag nogmaals worden eengeboden maar kan ook worden bezorgd bij de buren of een GLS pakketshop.

Kan ik de bestelde artikelen terugsturen als ik ze toch niet wil hebben?
Ja, je kunt geleverde artikelen zonder opgaaf van reden terugsturen binnen veertien dagen nadat je ze hebt ontvangen. Je betaalt in dat geval alleen de kosten van de retourzending. Voorwaarde is dat de artikelen compleet en in de originele staat zijn en, indien rederlijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking worden teruggestuurd. Op de pakbon die met de artikelen wordt meegestuurd staan aanwijzingen voor het terugsturen. Als je het betreffende artikel al hebt betaald, zal het bedrag (inclusief de in rekening gebrachte verzendkosten) binnen vijf werkdagen aan je worden terugbetaald. Voor het terugsturen van artikelen kun je gebruikmaken van het volgende adres:

Klantenservice Kokenkoken

Roermondseweg 28, 6081 NV, Haelen

Kan ik de artikelen ook op een ander adres laten bezorgen?
Ja, dat kan. Bij je accountgegevens kun je een afwijkend bezorgadres opgeven.

Kan ik de bestelde artikelen ook bij jullie ophalen?
Ja, dat is mogelijk. Ons afhaaladres is: Roermondseweg 28, 6081 NV, Haelen 

Service en garantie


Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Als je een artikel hebt ontvangen dat beschadigd is bij ontvangst, zullen we het kostenloos omruilen. Neem contact op met onze klantenservice door het contactformulier in te vullen of bel 085- 0653 160 (vanuit België 00 31 85 - 0653 160). We adviseren je de artikelen meteen na ontvangst te controleren en eventuele gebreken zo snel mogelijk aan ons te melden.

Hoe lang heb ik garantie op de gekochte artikelen?
Uiteraard zijn altijd de wettelijke regels omtrent garantie en conformiteit van toepassing. Voor de meeste artikelen gelden fabrieksgaranties (deze staan vermeld bij de informatie van het betreffende artikel) maar deze doen geen afbreuk aan de genoemde wettelijke regels.

Hoe kan ik een beroep doen op de garantie?
Als je een beroep wilt doen op de garantie, kun je het contactformulier van onze klantenservice invullen. Je krijgt dan binnen 1 werkdag bericht wat je met het artikel kunt doen. Je kunt ook bellen met onze klantenservice, het telefoonnummer is 085 - 0653 160 (vanuit België 00 31 85 -  0653 160).

Ik heb een defect aan een artikel, maar geen garantie meer. Wat moet ik doen?
Stuur een bericht met de een omschrijving van het defect naar onze klantenservice. We kunnen je dan doorgeven of we het artikel zelf kunnen repareren of dat je het beter zelf naar de reparatieafdeling van de leverancier kunt opsturen.

Ik heb een klacht, wat kan ik doen?
Klachten over de website, ons assortiment, onze informatieverstrekking of over onze service kun je kenbaar maken via het contactformulier van onze klantenservice. Je krijgt altijd binnen twee werkdagen een inhoudelijke reactie van ons terug. Je kunt ook telefonisch of per brief contact opnemen met onze klantenservice:
Klantenservice Kokenkoken; Roermondseweg 28, 6081 NV, Haelen. Telefoonnummer: 085- 0653 160